środa, 18 stycznia 2017

Droga babciu, drogi dziadku...

17 stycznia uczniowie (większość z klasy "0" z ZS im Ludzi Morza w Mścicach) wzięli udział w spotkaniu z cyklu "Głośne czytanie na bibliotecznym dywanie".



Na zajęciach rozmawialiśmy o dziadkach. Niedługo będzie ich święto, więc warto przypomnieć dzieciom o tak ważnym dniu.


Usiedliśmy na dywan. Dzieci opowiedziały mi o swoich dziadkach, następnie wysłuchały wierszy o tych bardzo ważnych dla nich osobach. Bezbłędnie potrafiły wskazać, które przedmioty należą do babć, a które do dziadków oraz prawidłowo opowiedziały, jak się oni zmieniali w ciągu swojego życia. Następnie przeczytałam im bajkowe opowiadanie z magazynu o Śwince Peppie pt. "Komputer dziadka świnki". Okazało się, że część dzieci doskonale znało tę historię z telewizji i bardzo chętnie wysłuchały jej ponownie.
Później opowiedziałam uczestnikom o różnych grach i zabawach, w których ich dziadkowie brali udział, kiedy byli w ich wieku.


Zamiast kapsli, użyliśmy samochodziku - Ala pstryknęła autko najdalej ze wszystkich dzieci i zajęła pierwsze miejsce :).
Postanowiliśmy zrobić prezenciki dla naszych kochanych dziadków. Z masy solnej powstały wspaniałe motyle, autka, ludziki, lody, motory, łódki, kwiatki, gwiazdki, serduszka, misie i inne słone cudowności.





Nawet i ja, zdecydowanie nie będąc babcią, zostałam obdarowana tymi ślicznościami.


Dziękuję za miłe zajęcia i zapraszam, was dzieci, ponownie na kolejne nasze spotkanie, które odbędzie się w dniu 31 stycznia o godzinie 16:30.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny strony Biblioteki Publicznej w Mścicach.
Zachęcam do częstych wypożyczeń :)